Ett levande GPS-system




Varför tror alla att jag är ett levande GPS-system? Är så trött på att alla ska fråga mig om vägen hela tiden. Det verkar inte ens spela någon roll om jag är i en främmande stad och är helt vilsen (vilket troligtvis syns också) ändå är det alltid någon som ska fråga om vägen. En gång när jag var i Göteborg var det en person som frågade hur han skulle åka för att ta sig till ett visst ställe. Jag hade inte en aning så jag sa till honom Jag bor inte här så jag har inte en aning. Sen går det kanske fem sekunder så frågar han Om jag tar den här linjen kommer jag dit då? Då hade jag ju precis sagt till honom att jag inte visste men ändå trodde han väl att jag skulle kunna svara på hans fråga om han bara omformulerade den.


Nu har jag precis flyttat till en ny stad och hoppades på att det inte skulle vara massa personer som skulle fråga om vägen här. Men det tog en vecka sen kom första frågan. Så här kommer jag nog inte slippa alla frågorna heller, tyvärr.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0