Hemsöborna




Jag har nu läst ut boken Hemsöborna av August Strindberg. Det är roligt att ha läst en så känd klassiker. Även om jag inte kan påstå att jag brukar tycka om klassiker så vill jag ändå läsa en klassiker någon gång ibland just för att jag tycker att man bör ha läst åtminstone några klassiker i livet. För en gång skull så förstod jag handlingen i den här boken. Jag har tidigare läst en annan bok av August Strindberg och jag fattade inte någonting överhuvudtaget vad den handlade om. Men med den här boken gick det betydligt bättre och det är jag glad för. Vad gäller betyget så får den en 3 av 5 möjliga av mig.


Nu har jag börjat på nästa bok som är, Förföljd av Catharina Ingelman-Sundberg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0